"کامل حضرت سمیعولین" در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به موقعیت خاص و متفاوت اورشلیم، نوشت که اگر این اقدام نوعی تحریک نیست، پس چه هدفی غیر از این می‌تواند داشته باشد؟

"کامل حضرت سمیعولین" مفتی جمهوری تاتارستان در رابطه با تصمیم "دونالد ترامپ" مبنی بر انتقال سفارت این کشور در اسرائیل از تل آویو به اورشلیم در صفحه اینترنتی خود در اینستاگرام واکنش نشان داد.

کامل حضرت سمیعولین خاطرنشان شد که اورشلیم مرکز مذهبی ۱.۷ میلیارد نفر مسلمان است و نمی تواند پایتخت کشور باشد.

مفتی جمهوری تاتارستان تصریح کرد: "تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر انتقال سفارت این کشور به اورشلیم باعث واکنش های شدیدی شده است. علی الخصوصو واکنش و خشم جامعه مسلمانان را به همراه داشته است. جامعه مسلمان روسیه نیز هم نظر و همگام با جامعه اسلامی جهانی است. اورشلیم نمی تواند پایتخت اسرائیل باشد، چرا که مرکز مذهبی ۱.۷ میلیارد نفر مسلمان است".

وی افزود که اورشلیم وضعیت خاصی دارد و خانه عمومی نمایندگان ملت های زیادی به حساب می آید.

کامل حضرت سمیعولین در صفحه اینترنتی خود نوشت: "اورشلیم، خانه عموم نمایندگان ملت‌های مختلف است؛ ملت‌های بسیاری و نه یک ملت خاص. این شهر موقعیت خیلی خاص و متفاوتی دارد. اگر این اقدام نوعی تحریک نیست، پس چه هدفی غیر از این می‌تواند داشته باشد؟ این اقدام تمام تلاش‌ها در جهت ایجاد و برقراری صلح در منطقه را بر هم می‌زند و تنش‌ها را در جهان اسلام به همراه خواهد داشت. در حال حاضر وضعیت چگونه است؟ به راستی که وعده خداوند حق است. در سوره آل‌عمران آمده است که وَلاَ تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الاٌّعْلَوْنَ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ."

منبع خبر: در قازان

https://inkazan.ru/news/society/۰۷-۱۲-۲۰۱۷/muftiy-rt-osudil-reshenie-trampa-sdelat-ierusalim-stolitsey-izrailya

کد خبر 3362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =